wersja do druku

systemy przeładunkowe

W logistyce transportu stacjonarne rampy przeładunkowe stanowią warunek szybkiego za- i wyładunku. Wyrównują różnicę poziomów między rampą a pojazdem ciężarowym. Nieważne czy są to niskopodłogowe pojazdy typu jumbo, czy wyższe ciągniki z naczepą kontenerową. Stabilne konstrukcje stalowe nadają się do wszystkich sytuacji przeładunkowych.
Rampy przeładunkowe Hörmann dostępne są w dwóch systemach:
  • rampy HLS-2 ze składaną klapą o standardowej długości 405 mm, na życzenie do 480 mm
  • rampy HTL-2 z wysuwaną klapą o długości 500 lub 1000 mm
Dobra ochrona w każdym punkcie
Uszczelnienia bram Hörmann chronią przeładowywane towary przed wpływem warunków atmosferycznych, pozwalają oszczędzić koszty energii, zapobiegają przeciągom, a tym samym przyczyniają się do zmniejszenia zachorowań wśród pracowników obsługi. Uszczelnienia w połączeniu z rampami przeładunkowymi nie wymagają montażu dodatkowego zadaszenia ani innych elementów ramp.
Uszczelnienia plandekowe firmy Hörmann dopasowują się do każdego typu samochodu ciężarowego i dzięki temu znajdują uniwersalne zastosowanie. Wysokiej jakości plandeki boczne i czołowe, montowane do ocynkowanej ramy, tworzą konstrukcję stabilną, elastyczną i odporną na rozerwanie.
Plandeki i części ramy są produkowane jako pojedyncze elementy do skręcenia na miejscu montażu. Dlatego też można je bez problemu i niedrogo wymienić.
  • DAS-3 - poduszka powietrzna wokół pojazdu ciężarowego
  • DSE - wytrzymała wersja standardowa
  • DAK/DFH/DFC/DAH - poduszkowe uszczelnienia bram specjalnego zastosowania
  • DS - wytrzymała wersja standardowa
  • DDF - bezpieczne dokowanie samochodów ciężarowych typu "jumbo"
  • DT - dobra inwestycja przy dużym nasileniu ruchu

Kompletna jednostka przeładunkowa
Samonośne stanowiska przeładunkowe (tzw. domki przeładunkowe) są to kompletne jednostki wyposażone w rampę przeładunkową i uszczelnienie bramy. Doki w połączeniu z ocieplanymi bramami przemysłowymi Hörmann poleca się szczególnie do przeładunku towarów wrażliwych na temperaturę.
Doki przeładunkowe Hörmann stanowią dobre rozwiązanie w sytuacji, gdy konstrukcja hali uniemożliwia montaż rampy wewnętrznej lub nie ma możliwości podjechania samochodem pod rampę. Samochody ciężarowe mogą podjeżdżać zarówno pod kątem 90°, jak i bokiem pod kątem ostrym. Doki dostarczamy także w wersji przepustowej, bez pomostu przeładunkowego.
Doki przeładunkowe Hörmann składają się z:
podestu z rampą przeładunkową, do wyboru z klapą na zawiasie lub teleskopowo wysuwaną klapą
obudowy ściany i stropu, wykonanej z paneli warstwowych o grubości ok. 80 mm.
Na życzenie dostarczamy dach wykonany z przepuszczających światło podwójnych szyb poliwęglanowych o grubości 16 mm.
Otwór ładunkowy z klapowym (plandekowym), pneumatycznym lub dociskowym uszczelnieniem bramy.

Poszczególne elementy składowe są dostarczane oddzielnie i montowane na miejscu.

Ważna uwaga dla inwestorów
Doki przeładunkowe są usytuowane przed halą. To oznacza: możliwość pełnego wykorzystania hali aż po jej ścianę zewnętrzną.
Doki przeładunkowe nie są elementem konstrukcyjnym budynku, lecz stanowią jego wyposażenie techniczne.
Wersje wykonania i wymiary na zapytanie